Ongelma
Vuonna 2008 rakennettu Jämsän K-Citymarket kärsi epätasaisen lattian aiheuttamista ongelmista. Sekä henkilökunnan turvallisuus että asiakkaiden tyytyväisyys olivat avainasioita, kun kiinteistön omistaja otti yhteyttä Geobeariin. Hyllyjen täyttäminen oli kaupan työntekijöille hankalaa, ja asiakkaiden oli vaikea ohjata ostoskärryjä epätasaisilla lattioilla. Suositun hypermarketin piti kuitenkin olla auki joka päivä ja palvella kaikkia asiakkaita. Geobearin häiriöttömät palvelut tarjosivat ratkaisun, jonka avulla liiketoiminta voisi jatkua ilman keskeytyksiä jopa sesonkiaikana. Toisena vaihtoehtona olisi ollut perinteinen paalutus, mikä olisi tarkoittanut liikkeen sulkemista moneksi viikoksi tai jopa kuukausiksi.
Ratkaisu
Huolellisen maaperätutkimuksen jälkeen todettiin, että paras ratkaisu ongelmaan ovat Geobearin tarjoamat lattiannosto- ja stabilointipalvelut. Niiden avulla painuneet lattiat ja perustukset voitiin nostaa ja vakauttaa kauppaa sulkematta. Korjattava alue oli noin 3000 neliömetriä. Geobear-tiimillä oli paljon kokemusta vastaavanlaisista projekteista.
Tulos
Lattia nostettiin sovitulle tasolle geopolymeeri-injektoinnin avulla. Lisäksi sähkökeskuksen alle asennettiin kymmenen PowerPile-geopolymeeripilaria. Geobear teki työt kaupan aukioloaikojen ulkopuolella yöaikaan, minkä ansiosta liikkeen ei tarvinnut keskeyttää päivittäistä kaupankäyntiään.