COVID-19 – AJANKOHTAISTA

KAUPALLINEN SEKTORI

INFRASTRUKTUURI

KOTITALOUDET

ETÄKARTOITUS

Täyttä höyryä kohti häiriöttömiä pohjanvahvistuspalveluja

Ilman satamia ihmiset näkisivät nälkää. Raaka-aineiden ja ruoan maailmanlaajuinen virta loppuisi. Huoltoasemilla ei riittäisi polttoainetta, kodit jäisivät lämmittämättä ja tehtaat ja kaupungit rakentamatta. Koko olemassaolomme vaarantuisi.

Valtavat laivat, jotka lipuvat hitaasti kohti horisonttia, ovat todellakin elämämme elinehto. Jos ne eivät pysty rantautumaan ja toimittamaan lastiaan, valtavia rahamääriä menetetään – ja jopa elämiä. Sataman maaperä voi kuitenkin joskus liikkua. Tällöin rakennukset alkavat vajota, betonilaatat ja asfaltti halkeilla, putket vuotaa ja satamalaiturit kallistua. Satamien kalustot, kuten nostokurjet ja haarukkatrukit, muuttuvat hankaliksi ja ehkä vaarallisiksikin käyttää.

Geobear pitää satamat turvallisina ja vilkkaina ilman häiriötekijöitä.

 

Janne Luomaoja, Ramboll CM Oy

Projekti oli hyvin organisoitu, ja se saatiin sovitettua tiukkaan aikatauluun. Työ myös osattiin hoitaa ammattitaitoisesti rautatieympäristö huomioiden.

Ratkaisumme ovat:

Nopeita – Uraauurtavan geopolymeeriteknologian avulla korjaustyöt ovat ohi muutamassa päivässä, kun taas perinteisillä menetelmillä työt saattavat kestää useita kuukausia. Geobearin menetelmillä kuorma-autot ja koneet voivat liikkua ja toimia normaalisti vain 15 minuutin kuluttua korjaustöiden päättymisestä. Olemme markkinoiden nopein ratkaisu – ylivoimaisesti.

Kustannustehokkaita – Geobear on jopa 50 % kustannustehokkaampi kuin muut ratkaisut. Koska korjausmenetelmämme eivät aiheuta juurikaan häiriötä, asiakkaalle ei koidu ylimääräisiä kustannuksia.

Tehokkaita – Geopolymeeri luo maaperään vakaan perustuksen, mikä vähentää halkeamien ja kuoppien riskiä ja lisää halkeilleiden laattojen elinikää. Seuraamme korjaustöiden etenemistä tarkoilla lasermittalaitteilla, eivätkä materiaalimme ole pettäneet kertaakaan lähes 40 vuoden käytön aikana.

Ympäristöystävällisiä – Muihin menetelmiin verrattuna hiilijalanjälkemme on hyvin pieni. Materiaalimme eivät myöskään saastuta pohjavettä.

 

Geobear on toteuttanut lähes 40 toimintavuotensa aikana yli 100 000 projektia 50 eri maassa ja osoittanut siten nosto- ja oikaisuratkaisujensa ja stabilointiratkaisujensa toimivuuden.

Geobear on sitoutunut Nolla tapaturmaa -tavoitteeseen ja huolehtii siitä, että työntekijät, sidosryhmät ja ympäristö eivät altistu vaaratekijöille missään vaiheessa. Lue lisää geopolymeereistä ja niiden toimintaperiaatteista Tekniset tiedot -sivulta.

 

Tutustu referensseihimme

Matkustajasillan kiskopalkin stabilointi ja nosto Katajanokan terminaalilla

Toinen matkustajasillan alla olevista kiskoista oli painunut, minkä seurauksena 60 tonnin painoinen silta kallistui ja otti kiinni terminaalin muihin rakenteisiin. Kallistuma ei aiheuttanut vaaraa matkustajille, mutta esti matkustajasillan normaalin säädettävyyden eri aluksille. Geopolymeeri-injektoinnilla painunut kiskopalkki saatiin tuettua ja oikaistua siten, että sillan liikuttelu onnistuu jälleen halutulla tavalla. ⠀

Ota yhteyttä

Autamme ratkaisemaan rakenteiden painumaongelmat. Jätä yhteystietosi, niin otamme yhteyttä mahdollisimman pian. Voit olla myös suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme

0400 400 800

[email protected]

Geobear on ratkaissut heikon perustusmaaperän aiheuttamia ongelmia jo lähes 40 vuoden ajan. Tarjoamme ratkaisut kaikenkokoisiin kohteisiin aina pienistä asuintaloista suuriin infrastruktuuriprojekteihin. Toimialueenamme on koko Suomi.

  • Vedä ja pudota tiedostot tähän tai
    Sallitut tiedostomuodot: jpg, jpeg, jpe, png, gif, Tiedostojen maksimikoko: 30 MB.
    • Voit lähettää meille kuvia kohteesta ja vaurioista sekä kopiot mahdollisista rakennepiirustuksista. Jos mahdollista, esimerkiksi pohjakuvaan kannattaa merkitä, missä painumaa on erityisesti havaittu ja miten paljon. Kuvien lisääminen nopeuttaa asian käsittelyä.
    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.