Tausta
Lontoon lähellä sijaitseva Farnhamin junavarikon anturan painuminen uhkasi keskeyttää toiminnan kaakkois-Englannissa. 60 vuotta vanhat anturat olivat hiljalleen painuneet monien vuosien aikana täyttömaan tiivistymisen, viemäri -ja huuhtoutumisongelmien sekä modernista kalustosta johtuvan lisäpainon seurauksena. Ongelma oli päässyt siihen pisteeseen, että tärkeä 6000 neliömetrin huoltovajaa uhkasi sulkeminen epävakaan maan vuoksi. Geobeariin otettiin yhteyttä, jotta ongelma saataisiin ratkaistua ilman, että aikatauluihin tulee häiriöitä.
Tavoitteet
Yli 6000 neliömetrin pohjalaattojen vakauttamiseksi ja kiskojen nostamiseksi niiden tasoittamiseksi. Laattojen painuminen oli johtanut nopeusrajoituksiin vetureille ja pelkoon suistumisesta. Runkoaineen lisääminen olisi ollut vain väliaikainen ratkaisu, eikä sitä kyetty toteuttamaan riittävän nopeasti. Paalutus suljettiin pois kustannusten vuoksi. Laattojen purkaminen ja vaihtaminen ei ollut hyvä vaihtoehto suuren käsittelyalueen vuoksi.
Geobearin laatan nosto ja syvälle maahan ulottuva injektointi suoritettiin 6000 neliömetrin alueelle.
Lopputulos
Viiden viikon aikana 6000 neliömetrin alueen laatat stabilointiin ja nostettiin +/- 10 mm toleranssilla 10 neliömetriä kohti aiheuttamatta häiriötä varikolle ja sen käytölle.