COVID-19 – AJANKOHTAISTA

KAUPALLINEN SEKTORI

INFRASTRUKTUURI

KOTITALOUDET

ETÄKARTOITUS

Tausta

Lontoon lähellä sijaitseva Farnhamin junavarikon anturan painuminen uhkasi keskeyttää toiminnan kaakkois-Englannissa. 60 vuotta vanhat anturat olivat hiljalleen painuneet monien vuosien aikana täyttömaan tiivistymisen, viemäri -ja huuhtoutumisongelmien sekä  modernista  kalustosta johtuvan lisäpainon seurauksena. Ongelma oli päässyt siihen pisteeseen, että tärkeä 6000 neliömetrin huoltovajaa uhkasi sulkeminen epävakaan maan vuoksi. Geobeariin otettiin yhteyttä, jotta ongelma saataisiin ratkaistua ilman, että aikatauluihin tulee häiriöitä. 

 

Tavoitteet

Yli 6000 neliömetrin pohjalaattojen vakauttamiseksi ja kiskojen nostamiseksi niiden tasoittamiseksi. Laattojen painuminen oli johtanut nopeusrajoituksiin vetureille ja pelkoon suistumisesta. Runkoaineen lisääminen olisi ollut vain väliaikainen ratkaisu, eikä sitä kyetty toteuttamaan riittävän nopeasti. Paalutus suljettiin pois kustannusten vuoksi. Laattojen purkaminen ja vaihtaminen ei ollut hyvä vaihtoehto suuren käsittelyalueen vuoksi.

Geobearin laatan nosto ja syvälle maahan ulottuva injektointi suoritettiin 6000 neliömetrin alueelle.

 

Lopputulos

Viiden viikon aikana 6000 neliömetrin alueen laatat stabilointiin ja nostettiin  +/- 10 mm toleranssilla 10 neliömetriä kohti aiheuttamatta häiriötä varikolle ja sen käytölle.

Ota yhteyttä

Autamme ratkaisemaan rakenteiden painumaongelmat. Jätä yhteystietosi, niin otamme yhteyttä mahdollisimman pian. Voit olla myös suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme

0400 400 800

[email protected]

Geobear on ratkaissut heikon perustusmaaperän aiheuttamia ongelmia jo lähes 40 vuoden ajan. Tarjoamme ratkaisut kaikenkokoisiin kohteisiin aina pienistä asuintaloista suuriin infrastruktuuriprojekteihin. Toimialueenamme on koko Suomi.

"*" indicates required fields

Vedä ja pudota tiedostot tähän tai
Sallitut tiedostomuodot: jpg, jpeg, jpe, png, gif, Tiedostojen maksimikoko: 30 MB.
    Voit lähettää meille kuvia kohteesta ja vaurioista sekä kopiot mahdollisista rakennepiirustuksista. Jos mahdollista, esimerkiksi pohjakuvaan kannattaa merkitä, missä painumaa on erityisesti havaittu ja miten paljon. Kuvien lisääminen nopeuttaa asian käsittelyä.