COVID-19 – AJANKOHTAISTA

KAUPALLINEN SEKTORI

INFRASTRUKTUURI

KOTITALOUDET

ETÄKARTOITUS

Yhteenveto

Pysäköintihalliin johtavien ajoramppien siirtymälaattojen päät olivat painuneet 12 ja 20 cm. Jyrkkä taite aiheutti vaurioita erityisesti alemmalle tasolle siirtyneiden autojen pohjiin. Laatat nostettiin ja oikaistiin perustusten ja rakenteiden nostomenetelmällä. Työ kesti viisi tuntia.

Tavoitteet

Tavoitteena oli nostaa 30 cm paksujen siirtymälaattojen reunat. Laattojen kaltevuus oli saatava vastaamaan alkuperäistä suunnitelmaa.

Käytetty tekniikka

Perustusten ja rakenteiden nostomenetelmässä betonilaatan alapuolelle injektoidaan suuritiheyksistä geopolymeeriä, jonka paisuntavoima nostaa laattaa ylöspäin. Nousua tarkkaillaan laser-ilmaisimilla, vesivaa’alla ja silmämääräisesti.

Lopputulos

Ylöspäin vievän rampin reunaa nostettiin 20 cm. Liikuntasauman rako pieneni 15 millimetriä, ja kaltevuus muuhun ramppiin verrattuna oli samanlainen. Alaspäin vievän rampin reunaa nostettiin niin, että laatta asettui vaakasuoraan tasoon. Asiakas oli lopputulokseen täysin tyytyväinen. Työaikaa kului alle viisi tuntia.

Vastaavanlaisia projekteja

Ota yhteyttä

Autamme ratkaisemaan rakenteiden painumaongelmat. Jätä yhteystietosi, niin otamme yhteyttä mahdollisimman pian. Voit olla myös suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme

0400 400 800

[email protected]

Geobear on ratkaissut heikon perustusmaaperän aiheuttamia ongelmia jo lähes 40 vuoden ajan. Tarjoamme ratkaisut kaikenkokoisiin kohteisiin aina pienistä asuintaloista suuriin infrastruktuuriprojekteihin. Toimialueenamme on koko Suomi.

"*" indicates required fields

Voit lähettää meille kuvia kohteesta ja vaurioista sekä kopiot mahdollisista rakennepiirustuksista. Jos mahdollista, esimerkiksi pohjakuvaan kannattaa merkitä, missä painumaa on erityisesti havaittu ja miten paljon. Kuvien lisääminen nopeuttaa asian käsittelyä.