• Infrastruktuuri
  • Rautatiet

Häiriötöntä ja kustannustehokasta rautatiehuoltoa Isossa-Britanniassa

ONGELMA Englannissa junilla kulkevat työmatkalaiset ovat tottuneet seuraavaan ilmoitukseen: ”Suljettu korjaustöiden takia”. Matkustajat saattavat joutua turvautumaan korvaavaan bussikuljetukseen, joka on usein hitaampi, eikä sellaista ole aina edes järjestetty. Mitä kauemmin korjaustyöt kestävät, sitä enemmän Network Rail joutuu maksamaan rautatieyhtiöille korvauksia. On arvioitu, että jokainen viikonloppu, jolloin raiteet voitaisiin pitää avoinna sulkemisen sijaan, säästäisi veronmaksajille 7 […]

  • Infrastruktuuri
  • Tiet

Geobear säästi veronmaksajien rahoja pitämällä Englannin tiet avoinna

ONGELMA Moottoritie M42 palvelee Ison-Britannian toiseksi suurinta kaupunkia Birminghamia ja muita kaupunkeja, joissa asuu ja työskentelee paljon ihmisiä. On tärkeää, että se pysyy avoinna ja käytettävissä, sillä liikenneruuhkat maksavat Isolle-Britannialle miljardeja puntia vuodessa. Henkilö- ja kuorma-autot kiitävät pitkin M42:ta yötä päivää ja usein tuulilasinpyyhkijät päällä, sillä tämä ei ole Euroopan kuivinta aluetta. Toisin kuin ajoneuvoilla, […]

  • Julkiset rakennukset
  • Kaupallinen sektori

Maaperää vahvistettiin tavoitteena 50% lisäkuorman kantokyky

Joensuun harjoitusjäähalli pidetään jäädytettynä ympäri vuoden, jotta taitoluistelijat ja kiekkoilijat voivat ylläpitää taitojaan vuodenajasta riippumatta. Hallin laajennuksen yhteydessä hallin perustusrakenteina olevien anturoiden alapuolista maaperää tuli vahvistaa, jotta anturat pystyisivät kantamaan jopa 50% lisäkuormaa. Asiakkaan vaihtoehdot Vaihtoehtona olisi ollut mittava paalutustyö ja laajennuksen myötä kasvavien anturakuormien vieminen paalujen avulla syvemmälle maaperään. Kyseiset toimenpiteet olisivat vaatineet jääalueen purkamisen ja […]

  • Kotitaloudet

Murtumia seinissä? Ratkaisu saatta olla yllättävän helppo

Pariskunnan omakotitalo Etelä-Ruotsissa kärsi painumaongelmasta. Painuma eteni diagonaalisesti siten, että talon pahiten vaurioitunut nurkka oli painunut 16 senttimetriä ja muut nurkat vähemmän. Tämän takia myös talon lattiat olivat kallistuneet. Näin suuren kallistuman  havaitsee pelkästään kävelemällä lattian poikki. Myös valkoisessa, tiilistä rakennetussa julkisivussa oli selviä halkeamia. Vakavan painumaongelman merkit olivat selvät, sillä osa tiilistä oli haljennut […]

  • Kaupallinen sektori

Jään alla – huolet jäivät historiaan Allhallenissa

Skå IK:n kotiareenalla Allhallenilla oli merkittäviä ongelmia jääkiekkokaukalon lattian kanssa. Rakennuksen painumaongelman takia osa kaukalon lattiasta oli painunut yli 10 senttimetriä. Jääkiekkokaukalon jäädyttäminen on taitolaji. Jos jää on liian paksu, sen pinnasta tulee pehmeä – asia, jota luistelijat eivät arvosta. Jos taas jää on liian ohut, lävistävät luistimet sen, ja sitä on tietysti myös vältettävä. […]

Vakaat perustat liiketoiminnan kasvulle

Korkealaatuisia jousia edistyksellisellä valmistustekniikalla valmistava Jousiteos Oy törmäsi tuotantokapasiteetin laajennuksen yhteydessä uusien toimitilojen lattiaongelmaan: Uusissa tiloissa olevan lattian paksuus vaihteli. Lisäksi tilat sijaitsivat hiekkaharjun päällä. Uuden tuotantokoneiston alla olevan lattian tuli kuitenkin antaa riittävä tuki uuden koneiston turvalliselle ja optimaaliselle käytölle. 

Tilaa ilmainen asiantuntijalausunto

Täytä lomake ja lähetä se meille. Välitämme lomakkeen oikealle yhteyshenkilölle, ja hän ottaa sinuun yhteyttä.  Voit myös olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme soittamalla 0400 400 800 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@geobear.fi

Geobearin käyttämiä menetelmiä on käytetty lähes 40 vuotta painumaongelmien ratkaisemiseen niin teollisuudessa, tieverkostossa, julkisissa rakennuksissa, liikekiinteistöissä, omakotitaloissa ja asuinrakennuksissa. Menetelmillä voidaan ratkaista heikon perustusmaaperän ongelmat häiriöttömästi ja kustannustehokkaasti.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.