Aina teollisen vallankumouksen ajoista lähtien junat ovat vaikuttaneet tapaan, jolla elämme ja teemme bisnestä. Maapallolla ristiin rastiin kulkevat rautatieverkostot myös yhdistävät ihmisiä ja maailmankolkkia yhä lisääntyvällä nopeudella ja tehokkuudella. Jos yksikin osa tästä verkostosta pettää, koko järjestelmä hidastuu. Maailmassa, jossa aika on rahaa, junien myöhästely voi maksaa miljoonia.

Maaperän liikkeet vaikuttavat koko rautatieverkostoon: Rautateiden penkereet, kiskot ja asemarakennukset saattavat painua ja halkeilla. Maanalaisista vesivahingoista tulee yhä kuormittavampi ongelma. Junat myöhästelevät entistä useammin. Ihmiset hermostuvat. Koko maailma hidastuu.

Nopeat maaperän stabilointiratkaisut ovat elintärkeitä, jotta raidenopeuksien laskusta syntyneet kustannukset saataisiin minimoitua. Geobearilla on useita maaperän painumaongelmaratkaisuja, joita voidaan hyödyntää rautatieverkostoissa. Missionamme onkin pitää maailma liikkeessä.

Haasteita, joita ratkaisemme rautatieverkostossa

  • siirtymäkohtien rakenteissa, kuten siltojen siirtymälaatoissa, esiintyvien painumien korjaaminen
  • erilaisissa perustuksissa ilmenevien painumien korjaaminen
  • paalutettujen rakenteiden ja maanvaraisten rakenteiden välisten painumaerojen korjaaminen
  • vajonneiden rautatiekiskojen ja muiden maanpäällisten infrastruktuurirakenteiden stabilointi ja oikaisu
  • rakenteiden vedeneristys
  • paikaltaan liikkuneiden rakenteiden stabilointi
  • heiluvien betonilaattojen stabilointi
  • tyhjätilojen täyttö
  • vallien ja penkereitten stabilointi
  • maaperän kantokyvyn lisääminen.

Geobearin painumaongelmaratkaisujen etuja

Geobearin maaperän painumaongelmaratkaisut kasvattavat suosiotaan jatkuvasti, ja ne tarjoavat urakoitsijoille, rautatieyhtiöille ja matkustajille useita etuja:

Tarkkuus: Geobearin menetelmät ovat erittäin tarkkoja. Tarkkailemme korjaustöiden etenemistä omilla lasermittalaitteillamme, mikä tarkoittaa sitä, että voimme stabiloida ja oikaista laatat rautatieyhtiön protokollien mukaisesti.

Nopeus: Rautateitä korjattaessa keskeiseksi tekijäksi nousee nopeus, ja rautateiden toiminta on saatava normaaliksi niin nopeasti kuin mahdollista. Menetelmämme ovat tietyillä matkoilla nopein mahdollinen ratkaisu tämän saavuttamiseen. Voimme stabiloida satoja metrejä raiteita vain yhden työvuoron aikana, kun taas perinteisillä korjausratkaisuilla tämä voi viedä useita viikkoja.

Kustannukset: Koska ratkaisumme ovat perinteisiä korjausmenetelmiä nopeampia, työt toteutetaan kokonaisuudessaan kustannustehokkaammin. Myös laajempi makroekonominen näkökulma, joka jätetään joskus huomiotta, suosii Geobearin ratkaisujen käyttöä: liikenteen viiveillä on vaikutusta kansantalouteen.

Häiriöttömyys: Toimintamme luonteen ansiosta korjaustyöt sujuvat joustavasti, ja raiteiden painumat voidaan korjata yhden, helposti liikuteltavan laitteiston avulla. Työt ovat nopeimmillaan ohi vain tunnissa, ja korjattua aluetta voidaan käyttää 15 minuutin kuluttua korjaustöiden päättymisestä.

Ympäristöystävällisyys – Isoihin kaivutöihin verrattuna hiilijalanjälkemme on hyvin pieni.

 

Geobear on toteuttanut lähes 40 toimintavuotensa aikana yli 200 000 projektia 50 eri maassa ja osoittanut siten ratkaisujensa  toimivuuden.

Geobear on sitoutunut Nolla tapaturmaa -tavoitteeseen ja huolehtii, että työntekijät, sidosryhmät ja ympäristö eivät altistu vaaratekijöille missään vaiheessa.

Lue lisää geopolymeereistä ja niiden toimintaperiaatteista Tekniset tiedot -sivulta

Tilaa ilmainen asiantuntijalausunto

Täytä lomake ja lähetä se meille. Välitämme lomakkeen oikealle yhteyshenkilölle, ja hän ottaa sinuun yhteyttä.  Voit myös olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme soittamalla 0400 400 800 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@geobear.fi

Geobearin käyttämiä menetelmiä on käytetty lähes 40 vuotta painumaongelmien ratkaisemiseen niin teollisuudessa, tieverkostossa, julkisissa rakennuksissa, liikekiinteistöissä, omakotitaloissa ja asuinrakennuksissa. Menetelmillä voidaan ratkaista heikon perustusmaaperän ongelmat häiriöttömästi ja kustannustehokkaasti.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.